przedsiębiorstwa

Encyklopedia PWN

ekon. międzynarodowe, ponadnarodowe przedsiębiorstwa, firmy, spółki kapitałowe, prowadzące działalność gospodarczą w co najmniej 2 krajach i tworzące zintegrowany, międzynarodowy system powiązań gospodarczych, podporządkowany wspólnej strategii.
marketing
[ang. market ‘rynek’],
ekon. działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku.
ekon. sposób stanowienia cen w oligopolu (oprócz zmowy i regulacji), polegający na dostosowywaniu cen przez wszystkich producentów w danej gałęzi do poziomu cen przyjętego przez przywódcę cenowego — przedsiębiorstwo mające największy udział w rynku;
przedsiębiorstwo kolportażu prasy i książki
firma kolportażowo-handlowa;
ekon. przychód przedsiębiorstwa uzyskany ze sprzedaży dóbr i usług.
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia