sprzedaż
Encyklopedia PWN
makler
osoba lub przedsiębiorstwo trudniące się zawodowo, w zamian za określoną prowizję, pośrednictwem w sprawach kupna i sprzedaży towarów, papierów wartościowych (makler giełdowy);
[niem. < hol.],
marketing
ekon. działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku.
[ang. market ‘rynek’],
Marks & Spencer
brytyjska spółka handlowa;
[m. ənd spẹnsər],
kupiec japoński;
oligopol
ekon. struktura rynku, w której ogromne przedsiębiorstwa powstałe wskutek procesów koncentracji konkurują ze sobą, a kilku dostawców tworzy tzw. grupę dominującą, dostarczającą ponad 80% podaży gałęzi;
[gr.],
polityka realizowana przez banki centralne;