sprzedaż

Encyklopedia PWN

makler
[niem. < hol.],
osoba lub przedsiębiorstwo trudniące się zawodowo, w zamian za określoną prowizję, pośrednictwem w sprawach kupna i sprzedaży towarów, papierów wartościowych (makler giełdowy);
marketing
[ang. market ‘rynek’],
ekon. działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku.
Marks & Spencer
[m. ənd spẹnsər],
brytyjska spółka handlowa;
Mitsui Takatoshi, ur. 1622, zm. 1694,
kupiec japoński;
oligopol
[gr.],
ekon. struktura rynku, w której ogromne przedsiębiorstwa powstałe wskutek procesów koncentracji konkurują ze sobą, a kilku dostawców tworzy tzw. grupę dominującą, dostarczającą ponad 80% podaży gałęzi;
polityka realizowana przez banki centralne;
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia