sprzedaż
Encyklopedia PWN
antymonopolowe ustawodawstwo, antytrustowe ustawodawstwo,
ekon. przepisy prawne mające na celu niedopuszczenie do powstawania monopoli oraz ograniczenie stosowania praktyk monopolistycznych, popieranie konkurencji i ochronę konsumentów.
stowarzyszenie artyst. powstałe 1924 na mocy porozumienia między E. Schayer a L. Feiningerem, A. Jawlenskim, W. Kandinskim i P. Klee;
ekon. wartość wymienna towaru wyrażona w pieniądzu, ilość pieniędzy, za którą można nabyć lub sprzedać jednostkę towaru;
cenodawca, cenotwórca,
ekon. podmiot ekonomiczny będący stroną transakcji kupna–sprzedaży (dostawcą lub odbiorcą), którego udział w rynku jest na tyle duży, że jego sprzedaż lub zakupy mogą wpływać na cenę rynkową;
amerykański konstruktor broni, wynalazca rewolweru.
ekon. ta część przychodów państwa, tzn. środków zasilających sektor budżetowy, w której skład nie wchodzą wpływy będące źródłami finansowania deficytu budżetowego.