komercyjne

Encyklopedia PWN

post-shingeki
[p. śingeki],
shōgekijō-undo
[‘ruch małych teatrów’], alternatywny ruch teatr., jeden z nurtów nowoż. teatru jap. (obok shinpa i shingeki), powstał na przeł. lat 50. i 60. XX w.;
postmodernizm
[łac.-fr.],
ogólne określenie nowych tendencji we współczesnej kulturze, filozofii nauki, życiu społecznym i politycznym, oraz sposobów ich opisu;
inform. (ang. Point to Point Protocol), protokół transmisji dwupunktowej;
prasa polska, po 1989 w kraju,
stolica adm. Malezji i Terytorium Federalne Putrajaya;
spółka radiowa powołana 1997, porozumienie 25 rozgłośni katolickich (lokalnych i diecezjalnych pod patronatem Episkopatu Polski) i prywatnych, współpracujących w ramach komercyjnej Spółki Producenckiej Plus, która dostarcza lokalnym stacjom programy informacyjne, publicystyczne i muzyczne; założone przez 14 diecezji i archidiecezji oraz jedną z rozgłośni; w VI 1999 osiągnęło 7% słuchalności — przynajmniej raz w tygodniu słuchało 2,4 mln osób (IV tegoż roku — 2,7%). Poprzez przygotowywany w centralnym newsroomie program informacyjny, wspólną akwizycję, a także rozszczepiany traffic i bloki reklamowe. Radio Plus posiada atrybuty quasi-sieci. W II 1999 kapitał założycielski z 10 tys. podwyższono do 2,6 mln; Episkopat wniósł 1,5 mln aportem i 1 mln gotówką. Współudziałowcem jest gdyńska firma komputerowa Prokom Investments; udziałowcy Agencji Reklamowej Plus (założona IV 1999): Spółka Producencka Plus (kierująca radiem — 40 tys.), Prokom Investments (560 tys.), High Tech Investments i Middle Europ Media Investments Societe Anonyme (1,3 mln).
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia