kierownicami
Encyklopedia PWN
ESP, ang. Electronic Stability Program,
elektroniczny układ stabilizujący, system kontroli dynamiki ruchu samochodu, który nie dopuszcza do bocznego poślizgu bądź zarzucania tyłu lub przodu samochodu.
hiperbola
mat. krzywa płaska składająca się z tych punktów M płaszczyzny, dla których wartość bezwzględna różnicy odległości od 2 ustalonych punktów F1 i F2 (ogniska hiperboli) jest stała i równa 2a: |F1M − F2M| = 2a (przy czym 2a < F1F2).
[gr. hyperbolḗ ‘nadwyżka’, ‘nadmiar’, ‘przewyższenie’],
kryptonim Wydziału Łączności z Obozami Jenieckimi Oddziału I KG ZWZ-AK 1940–42 (późniejsze kryptonimy: Rupieciarnia, Import, Sadyba), zajmującego się utrzymaniem łączności i współpracą z jeńcami i robotnikami pol. w Niemczech (od 1942 tylko z jeńcami)
luz
[niem.]:
część układu kierowniczego pojazdu samochodowego przenosząca ruch obrotowy koła kierownicy na skręt kół jezdnych jednej osi.
mat. wielkość e w równaniu stożkowej we współrzędnych biegunowych: r = p/(1 − e cos φ), gdzie biegun układu pokrywa się z ogniskiem stożkowej, oś biegunowa jest zawarta w osi symetrii stożkowej przechodzącej przez jej ognisko, a p jest liczbą zwaną parametrem stożkowej;