Lojalności
Encyklopedia PWN
ekon. pozycja, sytuacja finansowa podmiotu gospodarczego, której wyznacznikami są zasoby majątkowe, nowoczesność procesu technologicznego i produktów, jakość personelu, wyposażenie w kapitał, sprawność zarządzania, osiągane wyniki, dostęp do efektywnych źródeł finansowania, siła rynkowa, charakter branży, lojalność kontrahentów, reputacja, wiarygodność, dostęp do informacji o rynkach, klientach i konkurentach itp. czynniki decydujące o możliwości kontynuacji działalności i rozwoju w konkurencyjnym otoczeniu;
ideologia odrodzenia narodowego Żydów przez stworzenie w Palestynie własnego państwa, sformułowana w końcu XIX w.;
osiadła od XVIII w. ludność niem. w Banacie;
potoczna (pol.) nazwa ukr. stronnictwa tzw. starorusinów, ukształtowanego jako nieformalny obóz polit. ok. 1848, gł. wśród duchowieństwa unickiego w Galicji Wschodniej (termin od katedry unickiej Św. Jura we Lwowie);
tidżanijja, tiǧāniyya,
bractwo sufickie zał. 1781 przez Ahmada at-Tidżaniego (1737–1815);
cesarz chiń. od 1861, syn ces. Xianfenga;