zmniejszenia

Encyklopedia PWN

merkantylizm
[wł. mercante ‘kupiec’],
ekon. wieloznaczne pojęcie określające: kierunek myśli ekonomicznej, okres w historii gospodarczej, narzędzia polityki gospodarczej.
naskórkowości zjawisko, ang. skin effect,
fiz. zjawisko nierównomiernego rozkładu gęstości prądu elektr. w przekroju poprzecznym przewodu;
med. niedobór tlenu upośledzający lub uniemożliwiający prawidłowy przebieg procesów metabolicznych (hipoksja, hipoksemia);
ekon. alokacja czynników produkcji lub dóbr konsumpcyjnych (alokacja), przy której jest niemożliwe zwiększenie produkcji jednego dobra (zwiększenie konsumpcji jednego konsumenta) bez zmniejszenia produkcji innego dobra (zmniejszenia konsumpcji innego konsumenta);
ekon. ilości dóbr i usług, które ogół konsumentów chce i może kupić;
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia