publiczne
Encyklopedia PWN
akta
dokumentacja pisemna o charakterze urzędowym dotycząca działalności (publicznej i prywatnej opierającej się na właściwych normach prawnych) urzędu, instytucji, przedsiębiorstwa, organizacji lub osoby fiz., powstała w wyniku tej działalności i utrwalająca ją; termin akta oznacza też księgę (lub zbiór ksiąg) zawierających tę dokumentację;
[łac. acta ‘czynności urzędowe’, ‘protokoły’],
system kancelaryjny wykształcony w Polsce 1764–94 w centralnych urzędach państw. o charakterze kolegialnym (m.in. Rada Nieustająca);
Akty ulżenia katolikom, Catholic Relief Acts,
akty uchwalone 1778–93 przez parlamenty: bryt. i irlandzki, które dotyczyły złagodzenia praw antykatolickich;
album
w starożytnym Rzymie bielona tablica, na której umieszczano informacje podawane do publicznej wiadomości.
[łac.],
hrabia Poitiers i hrabia Tuluzy od 1249 (jako Alfons II), syn Ludwika VIII;