Samoloty bojowe najliczniej produkowane w latach 1914–18
Zgłoś uwagę
UWAGA: Po wysłaniu zgłoszenia, otrzymasz wiadomość mailową z prośbą o jego potwierdzenie.
Samoloty bojowe najliczniej produkowane w latach 1914–18
Samoloty bojowe najliczniej produkowane w latach 1914–18 | ||||
Typ samolotu | Dostawy | Liczba | Przeznaczenie | Uwagi |
Francja | ||||
Blériot-SPAD S VIIC1 – S XIIIC1 | 1916–18 | >12 300 | Myśliwski | W tym >5000 S VIIC1 |
Bréguet Br.XIV | 1917–26 | ˜8000 | Bombowy | 2–miejscowy |
Nieuport XIC1 – XVIIC1 | 1916–18 | ˜7200 | Myśliwski | |
Niemcy | ||||
Albatros D III | 1917–18 | 1340 | Myśliwski | |
Albatros D V – D Va | 1918 | 2512 | Myśliwski | W tym 1612 szt. Albatros D Va |
Fokker DVII | 1918 | >3300 | Myśliwski | |
Hannover CL II – CL III | 1917–18 | 1234 | Myśliwski | W tym 443 szt. Hannover CL II |
Pfalz D III | 1917–18 | >1000 | Myśliwski | |
W. Brytania | ||||
Avro 504 | 1916–18 | 8340 | Bombowy | 2–miejscowy; skopiowany po wojnie w ZSRR jako szkolny U-1 |
Bristol F.2B | 1917–18 | 3528 | Myśliwski | 2–miejscowy |
RAF F.E.2b | 1914–16 | 1939 | Myśliwski | Śmigło w układzie pchającym |
RAF S.E.5a | 1917–18 | ˜5000 | Myśliwski | |
Sopwith Pup | 1916–17 | 1770 | Myśliwski | |
Sopwith Camel | 1916–18 | >5000 | Myśliwski | |
Sopwith Dolphin | 1916–17 | 1500 | Myśliwski | |
Sopwith Snipe | 1916–18 | 1567 | Myśliwski |
zgłoś uwagę