human relations
 
Encyklopedia PWN
human relations
[hjụ:mən rılẹıszənz; ang., ‘stosunki międzyludzkie’] Wymowa,
określenie teorii i kierunku badań dotyczących stosunków międzyludzkich w zakładach pracy — między załogą a kierownictwem i pracowników między sobą;
pionierskie badania human relations przeprowadził 1927–32 w zakładach Hawthorne w Chicago E. Mayo wraz z zespołem; dotyczyły one wpływu nieformalnych grup pracowniczych na zachowania, motywacje i wydajność pracowników; poszukiwanie skutecznych technik zarządzania dla podniesienia wydajności pracy jest często zamierzeniem badań w dziedzinie human relations; do human relations zalicza się również teorię negocjacji, rozwiązywanie konfliktów i napięć społecznych w zakładach pracy, zagadnienia związane z motywacją, szkoleniem oraz rekrutacją pracowników.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia