agencje prasowe
 
Encyklopedia PWN
agencje prasowe poza Europą,
do najważniejszych agencji prasowych należą: japońska KYODO, chińska SINHUSA, indyjska Press Trust of India (PTI) i egipska Middle East News Agency (MENA). Współcześnie każdy kraj ma oficjalną lub półoficjalną agencję prasową. Rozwiązaniem przyjętym przez państwa rozwijające się jest tworzenie agencji prasowych regionalnych (agencja krajów Ameryki Łacińskiej — Prensa Latina, ogólnoafrykańska — PANA, krajów rozwijających się — Inter Press Service, dla krajów basenu Morza Karaibskiego — CANA), a także zrzeszeń agencyjnych, np.: Zrzeszenie Agencji Prasowych Krajowych Niezaangażowanych NANAP, Asia-Pacific News Network (ANN) dla krajów Azji i rejonu Oceanu Spokojnego. Od lat 80. nabrały znaczenia agencje prasowe krajów Afryki i Azji, wchodzące do zrzeszeń agencyjnych; agencja KUNA, najważniejsza wśród azjatyckich i arabskich agencji prasowych, utworzyła (1985) centrum arabskiego systemu telekomunikacji satelitarnej ARABSAT.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia