Polska Agencja Informacyjna
 
Encyklopedia PWN
Polska Agencja Informacyjna (PAI), do 1991 pod nazwą Polska Agencja Interpress, Interpress,
agencja prasowo-wydawnicza;
zał. 1966, działała od I 1967; powstała z połączenia m.in. Wydawnictwa Polonia i Zachodniej Agencji Prasowej; działalność: serwisy publicyst.-informacyjne przeznaczone dla prasy regionalnej i odbiorców zagr., wydawnictwo książkowe (od 1967 3 tys. tytułów w nakładzie 40 mln egz.) publikuje informatory adresowo-personalne i biogr. (Kto jest kim w Polsce, edycja IV, Warszawa 2001), albumy, książki popularnonauk., katalogi, foldery w języku pol. i językach obcych; 1991–2003 jako osobna spółka; Centrum Prasowe PAI organizowało konferencje prasowe, obsługiwało wizyty zagr., spotkania itd.; Centrum Promocji Gosp. oferowało pomoc w nawiązywaniu kontaktów i współpracy zagranicznej. W 2003 po połączeniu z Państwową Agencją Inwestycji Zagranicznych utworzono Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia