Bruner Jerome Seymour
 
Encyklopedia PWN
Bruner Jerome Seymour, ur. 1 X 1915, Nowy Jork, zm. 5 VI 2016, tamże,
psycholog amerykański;
1952–72 profesor Harvard University w Cambridge, 1962 twórca (wspólnie z G. Millerem) Ośr. Badań nad Procesami Poznawczymi tamże; 1972–79 profesor uniwersytetu w Oksfordzie, od 1982 — New School for Social Research w Nowym Jorku; jeden z gł. przedstawicieli współcz. psychologii poznania; autor oryginalnych koncepcji dydaktycznych, które nawiązując do wyników badań Brunera nad procesami poznawczymi i rozwojem poznawczym, stanowią próbę zarysowania całościowej, spójnej teorii nauczania; A Study of Thinking (1956, z J.J. Goodnow i G.A. Austinem), Studies in Cognitive Growth (1966, z R.R. Olver i P.M. Greenfield), Proces kształcenia (1960, wyd. pol. 1964), W poszukiwaniu teorii nauczania (1966, wyd. pol. 1974), Poza dostarczone informacje (1973, wyd. pol. 1978).
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia