abonament

Encyklopedia PWN

radio
[łac. radius ‘promień’],
środek masowego komunikowania, służący do rozpowszechniania audycji słownych i muzycznych o zróżnicowanym charakterze (m.in.: informacyjnych, rozrywkowych, kulturalnych, literackich, teatru radiowego, oświatowych, edukacyjnych, sportowych), adresowanych do szerokiego audytorium.
radio publiczne (PR S.A.) ma 17 rozgłośni regionalnych: Radio Białystok z siedzibą w Białymstoku, PR Pomorza i Kujaw (Bydgoszcz), Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Koszalin, Radio Kraków, Radio Lublin, Radio Łódź, Radio Olsztyn, PRO FM (Opole), Radio Merkury (Poznań), Radio Rzeszów, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio dla Ciebie (Warszawa) i Radio Zachód (Zielona Góra). Wszystkie stacje dysponują nadajnikami UKF o zasięgu lokalnym. W 1990 rozgłośnie regionalne PR nadawały około 4 godzin programu dziennie na antenach radia centralnego. W ciągu następnych 2 lat przeniosły się na własne częstotliwości, rozbudowując program do 24 godzin na dobę. Pozostając antenami radia publicznego, zasilanymi wpływami z abonamentu, upodobniły się pod względem brzmienia do lokalnych stacji prywatnych. Ich program (w sumie) zajmuje drugie miejsce pod względem słuchalności w Polsce (1999).
publiczna stacja telewizyjna o zasięgu ogólnopolskim;
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia