Wykonywał zamówienie głównie dla dworu Medicich, był ulubionym artystą Lorenza de’Medici (Wawrzyńca Medyceusza, zwanego Wspaniałym). Jedną z jego pierwszych realizacji była płyta nagrobna Cosima de’Medici w kościele San Lorenzo we Florencji (1465–67); tamże w Starej Zakrystii znajduje się wykonany przez niego z różnobarwnego kamienia i brązu sarkofag Giovanniego i Piera Medicich (1472), którego kolorystyka i bogactwo dekoracji (całkowicie pozbawionej przedstawień figuralnych) są wyrazem pierwotnej formacji Verrocchia jako złotnika. Dla Medicich powstały także niewielkich rozmiarów brązy, zaprojektowane jako zwieńczenia fontann w ogrodzie willi w Carregi, przeniesione na dziedziniec Palazzo Vecchio: Młody Dawid (ok. 1475 — Museo Nazionale del Bargello, Florencja, podobno pozował do niego młody da Vinci) i Putto z delfinem (Terrazzo di Giunone w Palazzo Vecchio, Florencja; na dziedzińcu kopia).
Pierwszym monumentalnym dziełem Andrei del Verrocchia była grupa
Chrystus i niewierny Tomasz we florenckim
Orsanmichele, której postacie, odlewane w dużych odstępach czasu, pozwalają prześledzić ewolucję artysty (1467–83). W poszukiwaniu metali potrzebnych do odlewów wyjechał do Wenecji i Treviso (1469), co znalazło także odbicie w jego twórczości. Jako złotnik wykonał relief
Ścięcie głowy św. Janowi do srebrnego ołtarza w baptysterium florenckim, gdzie z płasko opracowanego tła wyłaniają się niemal pełnoplastyczne postacie (1477). W tym samym czasie powstał grobowiec kardynała Forteguerri w katedrze w Pistoi, najpoważniejsza realizacja Verrocchia w marmurze, w którym rzeźbił też nawiązujące do wzorów antycznych popiersia (np.
Kobieta z bukietem kwiatów — Museo Nazionale del Bargello). W 1486 wyjechał do Wenecji, by kierować odlewaniem w brązie zamówionego przez miasto 1483 pomnika B. Colleoniego, jednego z 2, oprócz Gattamelaty Donatella w Padwie, renesansowych pomników konnych (
Colleoniego posąg); zdołał jedynie wymodelować posąg w glinie (resztę zadania wykonał 1489 konkurujący z Verrocchiem odlewnik A. Leopardi); posąg usytuowano na placu św. Jana i Pawła w Wenecji (w Szczecinie znajduje się kopia odlana w 1. dekadzie XX w.). Verrocchio malował też obrazy religijne (np.
Matka Boża z Dzieciątkiem 1470 — Gemäldegalerie, Berlin,
Maryja z Dzieciątkiem ok. 1470–75 — Metropolitan Museum of Art, Nowy Jork,
Tobiasz i anioł 1470–75 — National Gallery, Londyn).