UPC
 
Encyklopedia PWN
UPC, United Pan-European Comunications,
jedna z ważniejszych firm na rynku telewizji kablowej w Europie,
z siedzibą w Amsterdamie w Holandii, ale zdominowana przez amerykański kapitał (62% należy do United International Holdings, właścicielem 7,8% akcji jest Microsoft Corporation); VI 1999 sieci kablowe UPC obejmowały ok. 8,6 mln domów w 12 krajach Europy i w Izraelu. Zajmuje się również telefonią (abonenci — 123,4 tys. indywidualnych i 12,5 tys. instytucji) i szybkim dostępem do Internetu (chello — system świadczenia usług w sieciach telewizji kablowej; transmisja danych jest blisko 100 razy szybsza niż w tradycyjnych połączeniach internetowych poprzez modemy telefoniczne; abonenci — 50,4 tys. indywidualnych i 2,3 tys. instytucji w Austrii, Belgii, Francji, Holandii, Norwegii). Tworzeniem kanałów telewizyjnych UPC zajmuje się UPC tv (od 1991 stworzyła 26 kanałów, 1999 planuje uruchomić kolejne 7). Od VI 1999 jest właścicielem Wizji TV i Polskiej Telewizji Kablowej (PTK).
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia