Reutera agencja
 
Encyklopedia PWN
Reutera agencja
[a. rojtera],
Reuters,
bryt. agencja informacyjna, zał. 1851 w Londynie przez niem. emigranta P.J. von Reutera;
od 1861 agencja miała swoich dziennikarzy w Azji, Afryce i Australii; 1964 po raz pierwszy zastosowała technikę komputerową, a 1973 wprowadziła ją na stałe (Reuter Monitor); od 1965 pod nazwą Reuter’s Telegram Company; 1984 przekształcona w spółkę akcyjną; jedna z najważniejszych agencji o zasięgu świat.; redakcje w Nowym Jorku, Hongkongu i Londynie zapewniają informacyjny serwis całodobowy w języku ang., niem., fr., hiszp., przygotowywany przez 1474 dziennikarzy w 83 krajach (1993); korzysta z niego ok. 2200 agencji informacyjnych, dzienników i stacji radiowych; informacje finansowe również w języku jap., niderlandzkim, portugalskim, szwedz., wł. i duńskich; agencja niezależna, udziałowcami są czołowe wydawnictwa; Reuters przygotowuje także „Reuters Economic Services” (wiadomości ze środowiska biznesu, informacje giełdowe i specjalistyczne z zakresu informatyki, handlu, medycyny itd.), kierowany do banków, giełd, agend gosp. i przedsiębiorstw; od 1931 prowadzi indeks cen giełdowych 20 wydobywanych surowców oraz 24-godzinny informacyjny materiał film. (Reuters Television) dla 650 odbiorców w 80 krajach (1992). W I 1993 uruchomiono Polish Financial News Service w Warszawie.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia