Najliczniej produkowane po 1945 samoloty komunikacyjne i transportowe, użytkowane w roku 2000
Zgłoś uwagę
UWAGA: Po wysłaniu zgłoszenia, otrzymasz wiadomość mailową z prośbą o jego potwierdzenie.
Najliczniej produkowane po 1945 samoloty komunikacyjne i transportowe, użytkowane w roku 2000
Najliczniej produkowane po 1945 samoloty komunikacyjne i transportowe, użytkowane w roku 2000 | |||
Typ samolotu | Kraj | Liczba | Uwagi |
Airbus A300 i A310 | Europa | 750 | Międzynarodowe konsorcjum Airbus Industrie. |
Airbus A320/321/319 | Europa | +1100 | Miedzynarodowe konsorcjum Airbus Industrie. |
Antonow An-2 | ZSRR | +16510 | Produkowany od 1950 w ZSRR oraz z licencji w Polsce (1960–1991) i nadal w Chinach (jako Y-5). |
Antonow An-24 i pochodne | ZSRR | +3500 | Produkowany w ZSRR i nadal w Chinach (jako Y-7). |
ATR-42/72 | Europa | +600 | Międzynarodowe konsorcjum Avions de Transport Regional. |
Boeing 707 i pochodne | USA | 1841 | Wliczono wersje wojskowe. |
Boeing 727 | USA | 1831 | — |
Boeing 737 | USA | +1700 | Wliczono wersje wojskowe. |
Boeing 747 Jumbo Jet | USA | +1150 | Wliczono wersje wojskowe. |
Boeing 757 | USA | +1000 | — |
Boeing 767 | USA | +740 | Wliczono wersje wojskowe. |
DHC–8 Dash 8 | Kanada | +550 | — |
Douglas DC-8 i pochodne | USA | 556 | — |
Douglas DC-9 i pochodne | USA | +1200 | Wliczono wersje wojskowe; kontynuowany obecnie jako Boeing 717. |
EMB-110/111 Bandeirante/Patrulha | Brazylia | 536 | — |
Fokker F-27 i pochodne | Holandia | 903 | Produkowane w Holandii i z licencji w USA (Fairchild). |
Iliuszyn Ił-18 i pochodne | ZSRR | >700 | Wliczono wersje wojskowe. |
Jakowlew Jak-40 | ZSRR | 1011 | — |
Letov L-410 Turbolet i pochodne | Czechosłowacja (Czechy) | 1107 | — |
Lockheed L-1011 Tristar | USA | 250 | — |
McDonnell Douglas DC-10 | USA | 446 | — |
SAAB-Fairchild SF-340 | Szwecja+USA | 436 | Produkowany równolegle w Szwecji (1982–98) i USA (1982–86). |
Tupolew Tu-134 | ZSRR | 852 | Wliczono wersje wojskowe. |
Tupolew Tu-154 | ZSRR | 916 | — |
zgłoś uwagę