Informacyjna Agencja Radiowa
 
Encyklopedia PWN
Informacyjna Agencja Radiowa, IAR,
agencja Polskiego Radia założona 1992;
obecna nazwa od 1994 (po przekształceniu z Naczelnej Redakcji Informacji). Pierwszym dyrektorem był A. Styrczula. Opracowuje Serwis Informacyjny PR dla radia publicznego (4 programy ogólnopolskie, 10 redakcji językowych Programu dla Zagranicy i 17 Rozgłośni Regionalnych). Serwis IAR odbierają także polskie i zagraniczne stacje telewizyjne, prasa, rozgłośnie niekomercyjne. Zespół 70 dziennikarzy przygotowuje serwis, składający się z gotowych elementów dzienników radiowych i audycji informacyjnych. Codziennie publikuje blisko 200 informacji tekstowych i 100 dźwiękowych; dyrektor — redaktor nacz. M. Lipiński. Promocyjny serwis IAR jest dostępny na internetowych stronach: www.radio.com.pl/iar.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia