rynek mediów
 
Encyklopedia PWN
rynek mediów,
dzielimy go według rodzaju dóbr i usług medialnych, tj. np. na rynek usług telewizyjnych i radiowych, wydawniczy, muzyczny, filmowy, prasy, rynek nowych mediów (multimedia, Internet). Producenci obecni są niekiedy w kilku segmentach równocześnie. W odróżnieniu od innych dóbr materialnych (charakteryzują się powtarzalnością aktu konsumpcji), produkty medialne zaspokajają zapotrzebowanie na nowość, a w procesie produkcji mamy do czynienia z odtwarzalnością formy i procesu produkcji (zawartość podlega nieustającym zmianom). Produkty medialne występują równolegle na dwóch rynkach (dual product market): jako produkt medialny (usługa medialna) oraz jako środek dotarcia reklamodawców do odbiorców (słuchaczy, czytelników).
Bibliografia
Media i dziennikarstwo w Polsce 1989–95 , red. G. Kopper, I. Rutkiewicz, K. Schliep, Kraków 1996;
T. Kowalski Media i Pieniądze. Ekonomiczne aspekty działalności środków komunikowania masowego, Warszawa 1998.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia