dywersyfikacja produkcji,
ekon. różnicowanie asortymentu produkcji przez przedsiębiorstwa.
dywersyfikacja produkcji
Encyklopedia PWN
Celem dywersyfikacji produkcji jest m.in. zmniejszanie ryzyka prowadzenia działalności gospodarczej i osłabienie wpływu zmian koniunktury na wyniki finansowe przedsiębiorstwa, a skutkiem powstawanie konglomeratów jako formy przedsiębiorstwa oraz oligopolu jako struktury rynku; dywersyfikacja produkcji w przypadku bardzo dużych przedsiębiorstw może być wymuszona przez ustawodawstwo antymonopolowe; dywersyfikacja produkcji może oznaczać również przejmowanie przez przedsiębiorstwo kolejnych etapów technologicznych, np. zbudowanie sieci dystrybucji paliw przez rafinerię (tzw. dywersyfikacja produkcji w przód), albo przejmowanie przez przedsiębiorstwo poprzednich etapów technologicznych, np. przejęcie kopalni rudy żelaza przez hutę (dywersyfikacja produkcji w tył); dywersyfikacja produkcji w przód i w tył prowadzi do koncentracji pionowej i powstawania koncernów.
Znaleziono w książkach Grupy PWN
Trwa wyszukiwanie...
