Katolicka Agencja Prasowa
 
Encyklopedia PWN
Katolicka Agencja Prasowa (KAP),
agencja informacyjna działająca w Polsce 1927–39;
założyciel i pierwszy kier. — ksiądz J. Gawlina, od 1929 kierowana przez księdza Z. Kaczyńskiego; przekazywała informacje i publicystykę dotyczące życia rel., funkcjonowania Kościoła katol. w Polsce i w świecie, także wiadomości polit. (zbliżona do Frontu Morges), kult., gosp., społ.; biuletyny, także w edycjach obcojęzycznych (przekazywane do ok. 100 redakcji w Europie); wznowiła działalność 1993 pod nazwą Katolicka Agencja Informacyjna (KAI); łączy funkcje agencji informacyjnej, nastawionej na promocję informacji rel. i wewnątrzkośc. ośr. informacyjnego; wydaje codzienny serwis i 2 razy w tygodniu biuletyn poświęcony problemom Kościoła; dysponuje własną siecią korespondentów we wszystkich pol. diecezjach, krajach Europy Środkowowschodniej oraz w Watykanie; redaktor nacz. M. Przeciszewski.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia