urzędowy
Encyklopedia PWN
administracja
zawiadywanie, zarządzanie, także zespół zarządzający (kierujący) czymś.
[łac.],
akta
dokumentacja pisemna o charakterze urzędowym dotycząca działalności (publicznej i prywatnej opierającej się na właściwych normach prawnych) urzędu, instytucji, przedsiębiorstwa, organizacji lub osoby fiz., powstała w wyniku tej działalności i utrwalająca ją; termin akta oznacza też księgę (lub zbiór ksiąg) zawierających tę dokumentację;
[łac. acta ‘czynności urzędowe’, ‘protokoły’],
język należący, m.in. wraz z językami fryzyjskim, holenderskim, niem., do zachodniej grupy języków germańskich;
historyczny proces ograniczania znaczenia i wpływu chrześcijaństwa w kulturze i życiu społecznym.
dragoman
urzędowy tłumacz przy Porcie Osmańskiej bądź przy osmańskich władzach lokalnych;
[tur. < gr.],
język z grupy skand. (nordyckiej) języków germańskich (skandynawskie języki), używany w Danii i południowym Szlezwiku-Holsztynie (Niemcy);