rozgłośny

Encyklopedia PWN

sygnał dźwiękowy (np. krótki fragment muz.), służący do identyfikacji danej rozgłośni radiowej oraz wypełnienia krótkich przerw między audycjami.
Brzoska Andrzej, ur. 1953,
reżyser dźwięku, muzyk;
radiofonia publiczna.
spółka radiowa powołana 1997, porozumienie 25 rozgłośni katolickich (lokalnych i diecezjalnych pod patronatem Episkopatu Polski) i prywatnych, współpracujących w ramach komercyjnej Spółki Producenckiej Plus, która dostarcza lokalnym stacjom programy informacyjne, publicystyczne i muzyczne; założone przez 14 diecezji i archidiecezji oraz jedną z rozgłośni; w VI 1999 osiągnęło 7% słuchalności — przynajmniej raz w tygodniu słuchało 2,4 mln osób (IV tegoż roku — 2,7%). Poprzez przygotowywany w centralnym newsroomie program informacyjny, wspólną akwizycję, a także rozszczepiany traffic i bloki reklamowe. Radio Plus posiada atrybuty quasi-sieci. W II 1999 kapitał założycielski z 10 tys. podwyższono do 2,6 mln; Episkopat wniósł 1,5 mln aportem i 1 mln gotówką. Współudziałowcem jest gdyńska firma komputerowa Prokom Investments; udziałowcy Agencji Reklamowej Plus (założona IV 1999): Spółka Producencka Plus (kierująca radiem — 40 tys.), Prokom Investments (560 tys.), High Tech Investments i Middle Europ Media Investments Societe Anonyme (1,3 mln).
w rozgłośni radiowej pomieszczenie z urządzeniami do kierowania techn. procesem emisji programu i jego kontroli.
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia