Ważniejsze typy pasażerskich samolotów Boeing
Zgłoś uwagę
UWAGA: Po wysłaniu zgłoszenia, otrzymasz wiadomość mailową z prośbą o jego potwierdzenie.
Ważniejsze typy pasażerskich samolotów Boeing
Ważniejsze typy pasażerskich samolotów Boeing | |||||||||
Typ, wersja | Rok | Wyprodu- kowano sztuk | Przeznaczenie | Załoga + pasaże- rowie | Liczba i ciąg silników w daN | Rozpiętość skrzydeł w m | Masa w locie w t | Maks. prędkość przelotowa w km/h | Zasięg w km |
B. 707-120 | 1957 | 138 | daleki zasięg | 3 lub 4+167 | 4× 7 720 | 39,9 | 116,5 | 919 | 7 485 |
B. 707-320 | 1959 | 881 | daleki zasięg | 3 lub 4+189 | 4× 8 620 | 44,4 | 151,3 | 969 | 10 654 |
B. 720 | 1959 | 154 | daleki zasięg | 3+165 | 4× 5 330 | 39,9 | 103,8 | 967 | 8 430 |
B. 727-100 | 1963 | 583 | krótki zasięg | 3+129 | 3× 6 230 | 32,9 | 72,5 | 917 | 3 300 |
B. 727-200 | 1967 | 1 249 | krótki zasięg | 3+189 | 3× 6 450 | 32,9 | 76,6 | 890 | 3 700 |
B. 737-100 | 1967 | 37 | krótki zasięg | 2 lub 3+115 | 2× 6 220 | 28,3 | 44,0 | 800 | 2 960 |
B. 737-200 | 1967 | 1 114 | krótki zasięg | 2+130 | 2× 7 110 | 28,3 | 48,5 | 810 | 3 350 |
B. 737-300 | 1984 | 930 | krótki zasięg | 2+149 | 2× 8 900 | 28,9 | 56,4 | 856 | 2 350 |
B. 737-400a | 1988 | 550 | krótki zasięg | 2+147 | 2×10 400 | 28,9 | 68,0 | 870 | 2 860 |
B. 737-500a | 1989 | 450 | krótki zasięg | 2+104 | 2× 8 900 | 28,9 | 52,0 | 870 | 2 350 |
B. 737-600 | 1998 | 80 | krótki zasięg | 2+132 | 2× 8 230 | 34,3 | 56,2 | 870 | 2 780 |
B. 737-700 | 1997 | 150 | krótki zasięg | 2+149 | 2×10 600 | 34,3 | 60,3 | 870 | 2 940 |
B. 737-800 | 1997 | 80 | krótki zasięg | 2+189 | 2×11 400 | 34,3 | 70,5 | 870 | 3 570 |
B. 737-900 | 2000 | początek produkcji | krótki zasięg | 2+189 | 2×11 400 | 34,3 | 71,0 | 870 | 3 600 |
B. 737-BBJ B. Bussines Jet | 1999 | początek produkcji | dyspozycyjny | 2+12 do 63 | 2×11 740 | 34,3 | 77,5 | 870 | 11 480 |
JumboJet (aerobusy): B. 747-100 | 1970 | 206 | daleki zasięg (wszystkie wersje) | 3+490 | 4×20 020 | 59,6 | 340 | 958 | 9 000 |
B. 747-200 | 1970 | 389 | 3+500 | 4×21 320 | 59,6 | 372 | 970 | 5 700 | |
B. 747 SP | 1975 | 45 | 3+360 | 4×22 240 | 59,6 | 313 | 980 | 10 500 | |
B. 747-300 | 1982 | 81 | 3+553 | 4×24 830 | 59,6 | 378 | 939 | 11 000 | |
B. 747-400 | 1988 | 410 | 3+660 | 4×26 700 | 64,3 | 394 | 976 | 13 500 | |
B. 757-200 | 1982 | 900 | krótki i średni zasięg | 2+178 do 239 | 2×16 935 | 38,1 | 113,4 | 917 | 5 200 |
B. 757-300 | 1998 | początek produkcji | krótki zasięg | 2+210 do 280 | 2×17 330 | 38,1 | 115 | 917 | 3 600 |
B. 767-200 | 1982 | 720 (łącznie wszystkie wersje) | średni i daleki zasięg (wszystkie wersje) | 2+216 | 2×21 630 | 47,6 (wszystkie wersje) | 136–142 | 865 (wszystkie wersje) | 5 800 |
B. 767-200 ERa | 1984 | 2+208 | 2×21 630 | 156,5 | 12 600 | ||||
B. 767-300 | 1986 | 2+269 | 2×22 770 | 156–175 | 7 800 | ||||
B. 767-300 ERa | 1987 | 2+249 | 2×23 350 | 175,5 | 11 700 | ||||
B. 777-200 | 1994 | 200 (obie wersje) | daleki zasięg | 2+298 do 400 | 2×33 400 | 60,9 | 229,5 | 930 | 9 100 |
B. 777-300 | 1994 | daleki zasięg | 2+368 do 451 | 2×40 900 | 60,9 | 263 | 940 | 10 400 | |
B. 717-200b | 1998 | początek produkcji | krótki zasięg | 2+106 | 2× 8 220 | 28,4 | 51,7 | 811 | 2 860 |
zgłoś uwagę