Najliczniej produkowane samoloty, uczestniczące w II wojnie światowej 1939–45
Zgłoś uwagę
UWAGA: Po wysłaniu zgłoszenia, otrzymasz wiadomość mailową z prośbą o jego potwierdzenie.
Najliczniej produkowane samoloty, uczestniczące w II wojnie światowej 1939-45
Najliczniej produkowane | ||||
Typ samolotu | Dostawy | Liczba | Przeznaczenie | Uwagi |
Niemcy | ||||
Arado Ar-96 i pochodne | 1939–44 | 11 546 | szkolny | produkowane podczas wojny i po niej także we Francji (SIPA S10, S11 i S12) oraz w Czechosłowacji (Letov C-2); ogółem ponad 12 000 sztuk |
Dornier Do-17 i pochodne | 1937–43 | >2500 | bombowy | Do-17, Do-215, Do-217 |
Fieseler Fi-156 Storch | 1937–44 | >2700 | łącznikowy, rozpoznawczy | 2 549 sztuk podczas wojny; skopiowany w ZSRR (OKA-58 Aist), po wojnie produkowany we Francji (Puteaux i Morane-Saulnier MS-500 Criquet) i Czechosłowacji (Beneš-Mraz K-65 Cap) |
Focke-Wulf Fw-44 | 1933–39 | >2000 | szkolny | |
Focke-Wulf Fw-190 i pochodne | 1940–45 | 20 068 | myśliwski, myśliwsko- bombowy | w tym 20 001 sztuk Fw-190 wszystkich wersji – 13 367 myśliwskich i 6 634 myśliwsko-bombowych |
Heinkel He-111 i pochodne | 1936–56 | >7000 | bombowy | 6 086 sztuk podczas wojny; produkowany także w Rumunii; do 1956 produkowany w Hiszpanii jako CASA C.2111 |
Messerschmitt Bf-109 | 1937–56 | >35 000 | myśliwski | produkowany po wojnie w Czechosłowacji (Avia S-99 i pochodne) oraz Hiszpanii (HA-1109); podana łączna wysokość produkcji |
Messerschmitt Bf-110 | 1940–45 | 6050 | myśliwski | |
Junkers Ju-52/3m | 1933–47 | 5415 | transportowy, bombowy | w tym 400 sztuk zmontowanych po wojnie we Francji (AAC.1 Toucan) i 170 sztuk z licencji w Hiszpanii (CASA-352) |
Junkers Ju-87 Stuka | 1938–44 | 5709 | bombowy | nurkowiec i szturmowiec |
Junkers Ju-88 i pochodne | 1939–44 | >16 200 | bombowy, myśliwski, rozpoznawczy | w tym 10774 bombowych Ju-88, ok.1100 Ju-188 i 120 Ju-388 |
Japonia | ||||
Kawasaki Ki-61 Hien | 1942–45 | 2645 | myśliwski | |
Mitsubishi A6M Reisen | 1940–45 | 10 937 | myśliwski | wliczono wersje pokładowe |
Mitsubishi G4M („Betty”) | 1941–43 | 2479 | bombowy | |
Nakajima Ki-43 Hayabusa | 1941–45 | 5919 | myśliwski | |
Nakajima Ki-84 Hayate | 1944–45 | 3514 | myśliwski | |
Yokosuka D4Y Suisei | 1941–45 | 2038 | bombowy | |
USA | ||||
Bell P-39 Airacobra | 1942–44 | 9588 | myśliwski | większość dostarczona ZSRR |
Bell P-63 Kingcobra | 1943–45 | 3303 | myśliwski | większość dostarczona ZSRR |
Boeing B-17 Flying Fortress | 1939–45 | 12 731 | bombowy | |
Boeing B-29 Superfortress | 1943–46 | 3960 | bombowy | |
Boeing Stearman Kaydet | 1932–45 | 10 346 | szkolny | |
Consolidated Vultee B-24 Liberator | 1941–45 | 19 203 | bombowy | |
Consolidated PBY Catalina | 1936–46 | >4000 | wielozadaniowy | produkowany w USA, Kanadzie i ZSRR (także po wojnie) |
Curtiss P-40 i pochodne | 1940–44 | 13 738 | myśliwski | Tomahawk, Kittyhawk, Warhawk |
Curtiss C-46 Commando | 1941–45 | ˜3330 | transportowy | |
Curtiss SB2 Helldiver | 1942–45 | 7200 | bombowy | nurkowiec pokładowy |
Douglas DB-7 i pochodne | 1940–44 | 7385 | bombowy | Boston, Havoc |
Douglas A-26 Invader | 1943–46 i 1963 | >3500 | bombowo- szturmowy | |
Douglas DC-3/C-47 Dakota | 1938–46 | >13 500 | transportowy | produkowany z licencji w ZSRR i Japonii |
Douglas SBD-2 Dauntless | 1940–44 | 5936 | bombowy | nurkowiec pokładowy |
Grumman F4F Wildcat | 1940–45 | 7416 | myśliwski | w tym wersje pokładowe |
Grumman F6F Hellcat | 1943–45 | 12 272 | myśliwski | pokładowy |
Grumman TBM Avenger | 1942–45 | 9839 | bombowo- torpedowy | w tym wersje pokładowe |
Lockheed Hudson | 1939–45 | 2584 | patrolowo- bombowy | |
Lockheed P-38 Lightning | 1941–45 | 9942 | myśliwski | |
Martin B-26 Marauder | 1941–45 | 5157 | bombowy | |
North American P-51 Mustang | 1941–49 | 15 786 | myśliwski | produkowany także w Australii (200 sztuk) |
North American T-6 Texan/Harvard | 1936–45 | 18 786 | szkolny | produkowany także w Australii (755 sztuk), Kanadzie (2610 sztuk), Japonii (176 sztuk) i Szwecji (136 sztuk) |
North American B-25 Mitchell | 1940–45 | 9816 | bombowy | |
Piper L-4 Grasshopper | 1939–45 | >5500 | łącznikowy | wraz ze wszystkimi Piper Cub >40 000 sztuk |
Republic P-47 Thunderbolt | 1942–45 | 15 660 | myśliwski | |
Vought F4U Corsair | 1942–52 | 12 571 | myśliwski | |
Wielka Brytania i Wspólnota Brytyjska | ||||
Airspeed Oxford | 1937–45 | 8751 | wielozadaniowy | |
Avro 683 Lancaster | 1941–45 | 7377 | bombowy | produkowany także w Kanadzie |
Bristol 152 Beaufort | 1939–44 | 2080 | bombowy | produkowany także w Australii. |
Bristol 156 Beaufighter | 1940–45 | 5564 | myśliwsko- bombowy | produkowany także w Australii |
De Havilland DH-82 Tiger Moth | 1931–45 | 8565 | szkolny | do 1939 – 1611 sztuk; produkowany także w Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii |
De Havilland DH-98 Mosquito | 1941–49 | 7781 | myśliwsko- bombowy | produkowany także w Kanadzie i Australii |
Fairey Swordfish | 1936–44 | 2391 | torpedowy | pokładowy |
Handley Page Halifax | 1940–45 | 6 176 | bombowy | |
Hawker Hurricane | 1937–44 | 14 231 | myśliwski | produkowany także w Kanadzie (1451 sztuk) |
Hawker Typhoon | 1941–45 | 3 330 | myśliwsko- szturmowy | |
Short Stirling | 1940–45 | >2 380 | bombowy | |
Supermarine Spitfire i Seafire | 1938–47 | 22 890 | myśliwski | w tym 2556 sztuk pokładowych Seafire |
Vickers Armstrong Wellington | 1938–45 | 11 461 | bombowy | |
ZSRR | ||||
Iliuszyn Ił-2 Szturmowik | 1941–45 | >36 000 | szturmowy | |
Iliuszyn DB-7/Ił-4 | 1938–44 | ˜6 800 | bombowy | |
Jakowlew Jak-1, Jak-3, Jak-7, Jak-9 | 1940–47 | 36 737 | myśliwski | |
Jakowlew UT-2 | 1937–47 | 7 243 | szkolny | |
Ławoczkin Ła-5/Ła-7 | 1942–46 | 16 352 | myśliwski | 10 599 Ła-5 i 5753 Ła-7 |
Petlakow Pe-2 | 1941–45 | 11 427 | bombowy | nurkowiec |
Polikarpow I-15 i pochodne | 1934–39 | 6 684 | myśliwski | I-15, I-15bis, I-153 |
Polikarpow I-16 i pochodne | 1934–41 | 8664 | myśliwski | |
Polikarpow U-2/Po-2 | 1930–59 | ˜33 000 –40 000 | wielozadaniowy | dokładna liczba nieznana; >1 300 do 1941; produkowany w Polsce (1949–54, > 550 sztuk) |
Tupolew Tu-2 | 1942–48 | 2 527 | bombowy | w tym 800 sztuk podczas wojny |
zgłoś uwagę