Brazylia. Środki przekazu
 
Encyklopedia PWN
Brazylia. Środki przekazu.
Prasa. W 1996 w Brazylii wydawano 380 dzienników; największy nakład 2003 miały: niezależny poranny „O Dia” (podstawowy 250 tys. egz., niedzielny 500 tys.; zał. 1951), poranny „O Globo” (podstawowy 350 tys. egz., niedzielny 600 tys.; zał. 1925), niezależny „Folha de Sao” z São Paulo (podstawowy 558 tys. egz., niedzielny 1401 tys.; zał. 1921). Czasopismem o największym nakładzie jest kobiecy mies. „Claudia” (460 tys. egz.; zał. 1962, wyd. w São Paulo). Oficjalną agencją prasową w Brazylii jest zał. 1979 Empresa Brasileira de Comunicaçăo (Radibrás), z siedzibą w Brasílii.
Radio i telewizja. W Brazylii 1992 działało 2917 stacji radiowych: 20 w Brasílii, 38 w Rio de Janeiro, 32 w Săo Paulo oraz w innych ośr.; najważniejsze stacje radiowe: Rádio Nacional, Rádio Globo, Rádio Eldorado, Rádio Jornal de Brasil, Rádio Tupi i Rádio Mundial; 1992 działało 256 stacji telewizyjnych; 1972 przyjęto M/PAL; ponadto działa Associação Brasileira de Emissoras de Rádio e Televisão (ABERT), zrzeszenie 340 stacji radiowych i telewizyjnych.
zgłoś uwagę
Przeglądaj encyklopedię
Przeglądaj tabele i zestawienia
Przeglądaj ilustracje i multimedia